Het lukt niet om in te loggen met DigiD. Wat moet ik doen?

< Ga terug

Geen zorgen. Met DigiD kun je op verschillende manieren inloggen: met de DigiD-app, een gebruikersnaam en wachtwoord, sms-controle en je identiteitsbewijs. Kijk op www.digid.nl voor tips en mogelijkheden. Als het niet lukt om in te loggen met je DigiD-gebruikersnaam en wachtwoord, dan kan dit een aantal oorzaken hebben:

  • Verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord: controleer of je de juiste gegevens gebruikt. Let op hoofdletters en kleine letters.
  • Activatie: je DigiD is niet geactiveerd. Activeer eerst je DigiD met de activeringscode die je per brief hebt ontvangen.
  • Geblokkeerd: je DigiD is geblokkeerd. Wacht tot de blokkade is opgeheven en probeer het opnieuw (na 15 minuten).
  • Verlopen: jouw DigiD is verlopen omdat deze drie jaar niet is gebruikt. Vraag dan opnieuw DigiD aan.
  • Vergeten: ben je jouw gebruikersnaam vergeten? Dan moet je een nieuwe DigiD aanvragen.

Kom je er niet uit? Stel je vraag via de contactpagina. Of bespreek het met je coach van de gemeente. We helpen je graag verder.